Використання РРО для онлайн бізнесу

Використання РРО для онлайн бізнесу

Станом на сьогодні, грудень 2021 року, використовувати РРО зобов’язані лише ті підприємці, хто отримує річний дохід більше 1 млн 320 000 грн або веде діяльність у сферах з ризиками ухилення від оподаткування. 

Де застосування РРО буде обов’язковим з 2022 року?

З 1 січня 2022 року РРО мають використовувати всі платники єдиного податку 2-4 груп, незалежно від виду діяльності та доходу. У тому числі, це стосується реалізації товарів або послуг через інтернет. Яким РРО користуватися, звичайним або програмним, кожен може обрати самостійно.

Які винятки у використанні РРО?

Повністю захищені від використання РРО/пРРО залишаються лише ФОПи 1-ї групи. До таких відносяться підприємці, які не мають найманих працівників, здійснюють торгівлю у роздріб та лише за готівку на ринках. До 1-ї групи входять суб’єкти, які надають побутові послуги з доходом не вище за 300 тисяч гривень.

Не обов’язковим є ведення обліку товарних запасів і використання РРО для ФОП, які використовують спрощену систему оподаткування, не є платниками ПДВ і не працюють на ринках:

  • технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту,
  • лікарських засобів та виробів медичного призначення,
  • ювелірних та побутових виробів з дорогоцінного, напівдорогоцінного каміння, металів.

Так, у 2022 році всі інтернет-магазини, у тому числі у формі ФОП, крім платників єдиного податку 1-ї групи, мають проводити всі операції через касові апарати, апаратний РРО чи програмний РРО (далі “пРРО”).

Для онлайн ресурсів зручніше використовувати програмний РРО, через легку інтеграцію напряму з API податкової. Інтеграція може бути як з системою обліку так і з самим інтернет-магазином. Це позбавляє власників бізнесу від витрат на купівлю фізичного обладнання, навчання персоналу і щомісячної абонплати за софт. Все, що буде потрібно — це лише ваш веб-ресурс, який буде інтегруватися з АРІ фіскальної служби.

Що таке РРО і яка різниця між апаратним та програмним РРО?

Якщо в загальному, то РРО — це реєстратор розрахункових операцій. Вони виконують фіскальні функції і реєструють грошові операції.

Апаратний РРО — це всім відомий касовий апарат з паперовими фіскальними чеками.

Програмний РРО працює по цьому ж принципу звичайних реєстраторів, але суттєво відрізняються тим, що це софт. Це означає, що достатньо встановити програмне забезпечення на будь-який гаджет: комп’ютер, планшет, смартфон. Програма реалізує API ДПС: відправляє дані про операцію на сервер ДПС та повертає фіскальний номер. Чек зберігається на сервері необхідний час. Надіслати чек покупцеві можна через будь-який месенджер на пошту або використовувати QR-код.

Програмні РРО вже стали альтернативою звичайним реєстраторам.

Саме програмне забезпечення є безкоштовним. До того ж, держава не буде мати монополії на нього і приватні компанії зможуть створювати власні програмні РРО для ФОП, рівнозначні з державними. Але функціонувати вони будуть через один фіскальний сервер, в обох випадках.

Як почати роботу з програмним РРО?

Якщо ви маєте бізнес у сфері електронної комерції, то найнадійніший спосіб пройти через процес фіскалізації — це співпраця з сервісами, з урахуванням саме ваших бізнес-процесів. (Наприклад: Чи доступні модулі для інтеграції з CMS, на якій побудовний ваш веб-ресурс?)

 

Використання РРО для інтернет-магазинів

Використання РРО в інтернет-магазинах залежить від форми проведення грошових операцій:

  • безготівкова
  • готівкова.

“В інтернет магазині можлива тільки безготівкова форма оплати, готівка не передається з рук в руки. Чому це питання актуальне?”

Кому треба використовувати РРО в онлайні?

Використовувати РРО в інтернет-магазині потрібно, якщо оплата товару проходить у готівковій формі. Тобто, якщо оплата за ваш товар проходить через системи для онлайн-оплати Приват24, LiqPay, Portmone, WayForPay або інших сервісів для оплати. Адже всі ці види розрахунків не вважаються безготівковими! Тому і застосування РРО у вашому інтернет-магазині буде обов’язковим. Це працює так само із звичайними переказами з картки покупця на номер платіжної картки ФОП. Якщо у вашому інтернет-магазині доступна функція кур’єрської доставки, служба якої передає товар та приймає оплату, то без РРО також не обійтись.

Коли не треба використовувати РРО для ФОП в онлайні?

Встановлювати РРО не потрібно, коли оплата здійснюється у безготівковій формі. Такою вважається:

  • Оплата товару здійснюється з розрахункового рахунку фізичної особи, покупця на розрахунковий рахунок інтернет-магазину.
  • Коли товар оплачується через банкову касу за допомогою переказу на розрахунковий рахунок магазину.
  • Коли товар оплачується за допомогою банківського терміналу самообслуговування. Не варто плутати з POS-терміналами, де обслуговування здійснюється касирами.
  • Оплата здійснюється післяплатою (накладним платежем). Це ситуація, де покупець фактично розраховується з системою доставки, чек видає оператор поштового відділення, а не інтернет-магазин.
  • Відсутнє фізичне місце, де здійснюється розрахунок. РРО не застосовується, якщо інтернет-магазин займається продажем інфопродуктів, наприклад, програмного забезпечення, хостингів, підписки на вебпортали, електронні книжки.

В усіх інших випадках, коли розрахункові операції не вважаються безготівковими, РРО обов’язкове.

Яке РРО обрати для електронної комерції?

Робота програмних РРО заснована на online та програмних рішеннях, і для сфери електронної комерції ця технологія є найбільш органічною. Значно зручніше виконати інтеграцію з обліковою системою або CMS – тоді функція фіскалізації чеків майже безшовно додається до загального процесу продажів. Особливістю пРРО є те, що вони не проходять попередньої перевірки у ДПС. Перевіряється лише наявність API ДПС, а відповідальність за коректність даних чеків, звітів та їх зберігання покладається на власників бізнесу.

Якщо ви продаєте товари через інтернет-магазин, саме час подбати про готовність до змін.

 

Детальніше читайте в першоджерелі: https://bit.ly/3GgA2AI

Поделиться
В поисках надежного подрядчика по разработке и маркетингу?

Заходите в наши каталоги (по типу компаний):

и выбирайте партнера по ряду критериев: балл, портфолио, отзывы, кейсы и статьи. Или организуйте тендер в данном каталоге, выбрав понравившиеся вам компаниии.

Больше не нужно искать и обзванивать диджитал-агентства!
Создайте тендер и получите предложения от лучших веб-студий Украины.
В каталоге 1700+ диджитал-агентств, готовых помочь в реализации ваших задач. Выберайте и экономьте до 30% своего времени и бюджета! Это бесплатно и займет менее 3-х минут.
Создать тендер
Не пропусти IT новости!
А также актуальные IT: мероприятия, курсы, кейсы и интересные статьи.
Telegramm канал: @itcases
Подписка на рассылку
Получайте одно письмо в неделю с самыми важными новостями.
Bug